Noodgeval

Alarmcentrale

  • Beschikbaar 24 uur/ 7 dagen per week
  • Wereldwijd
  • Voor dringende noodgevallen 

Wereldwijde 24-uurs reisservice - in dringende noodgevallen

We staan 24 uur per dag, 7 dagen per week wereldwijd voor je klaar en kunnen je bijvoorbeeld adviseren over de keuze van artsen of ziekenhuizen, een medisch geïndiceerde repatriëring organiseren of hulp bieden in het kader van de noodgevallenverzekering.

Telefonische alarmcentrale voor noodgevallen op reis:

+31 70 250 45 00

Belangrijk: Dit noodnummer is gereserveerd voor noodgevallen. Om ervoor te zorgen dat u in noodgevallen snel met een van onze medewerkers wordt doorverbonden, vragen wij uw begrip dat algemene servicevragen en informatie over contract- of serviceaanvragen hier helaas niet kunnen worden gegeven.

Wij zijn er voor u in de volgende situaties staan wij aan uw zijde

  • Als je ziek bent of een ongeluk hebt: We zullen je informeren over de mogelijkheden van medische zorg. Voor zover mogelijk zullen we een Nederlandse- of Engelstalige arts aanwijzen.
  • Als je als patiënt in een ziekenhuis wordt behandeld: We helpen met de informatieoverdracht tussen de behandelende artsen en de artsen in Nederland. Natuurlijk informeren we ook je familieleden als je dat wilt.
  • Wanneer een retourtransport van de patiënt nodig is: Wij zorgen voor de organisatie.
  • In een noodgeval binnen het bereik van de reisverzekering: bijvoorbeeld bij verlies van betaalmiddelen of reisonderbreking
  • Neem ook altijd contact met ons op voordat uitgebreide diagnostische en therapeutische maatregelen worden uitgevoerd.
  • Bij een ongeval of pech onder de reisverzekeringspolis voor de auto.

Onze tips voor het bellen en wat te doen in een noodgeval

  • Vermeld altijd je naam en een telefoonnummer waarop je te bereiken bent.
  • Vertel ons je polisnummer.
  • Vertel ons wat er is gebeurd: wat voor ziekte het is, of er een ongeluk is gebeurd, etc. Vertel ons ook waar je bent, bijvoorbeeld het hotel of ziekenhuis met kamernummer.
  • Vertel ons wie je lokale contactpersoon is, bijvoorbeeld de arts die je behandelt of het politiebureau.
  • Onderteken niets ter plekke zonder hen te raadplegen, bijv. kostenoverdrachten.
  • Sta altijd op ontvangstbewijzen en medische rapporten en, optioneel, facturen of kwitanties.